Zde uvádím výběr uměleckých textů. Teoretizující či publicistické texty jsou zvlášť v rubrice esejistika.
2024
Hook Up, podcast A~lotrium, č. 2, 1. 5., čas 1:01.00-1:02:30. (ghostwriting Haliny Pawlowské)
Svatá mláďátka, A2, č. 3, s. 23. (autofikční povídka ke střelbě na FF UK)
2023
POLIBKY NA WILDEŮV HROB. In Oscar Wilde: Umělec: básně v próze, Jihlava, Adolescent, s. 27–42. (osobní dopis Wildeovi k mým překladům jeho básní)
LIEBE BABIČKA, Kolín nad Rýnem, Parasitenpresse. (kniha Miluji svou babičku víc než mladé dívky přeložená do němčiny Julií Miesenböck)
Píšu dál sloupky do Hosta. (Grotta di Nettuno v č. 1, Co je po jméně v č. 2, Závidím robotům v č. 3, Jednou za modrý měsíc v č. 4, Indie, domov mé sestry v č. 5, Škola v podsvětí v č. 6, Ta, s kterou jsem se neoženil v č. 7, Z nedomrlců lázeňskými šviháky v č. 8, Rakev nemá kapsy v č. 9, S úsměvem ze Strašnic v č. 10; sloupky vycházejí také online na H7O.)
Σta σynneφa, me mia σφaipa σthn kapδia moy, 27 ιστορίες για την ειρήνη, Athény: Vakxikon, 2023, s. 194–197. (povídka „V nebesích s prostřeleným srdcem“ přel. Jitkou Šimrovou v knize 27 příběhů pro mír)
Ατιτλο, μην ανησυχείς, Teflon, č. 29, s. 72, 74. (dvě básně v řeckém časopise, přeložené Viktorem Iliopoulosem ve výběru Aljaže Koprivnikara)
Všechny mé transy, Tvar, č. 4, s. 13. (psychedelická koláž)
Make Czechoslovakia Grey Again, A2, č. 1, s. 18. (Baban Rejdiš se vrací)
2022
Píšu sloupky do časopisu Host. (Svět jako divadlo a bezdomoví v č. 1, To mrtvé dítě v nás v č. 2, Zápočty ze soucitu v č. 3, Loď do nového světa v č. 4, Malé božské trauma v č. 5, Bratr čas a sestry peníze v č. 6, Druhá polovina člověka v č. 7 Dívka s morčetem v č. 8, Kovbojové drancující Prahu v č. 9, Nejtmavší barva duhy v č. 10; sloupky vycházejí také online na H7O.)
Cieľ, in Aleš Kauer, Atrin Matuštík (eds.): Toto je môj coming out, Adolescent, Jihlava, 2022, s. 41. (básnická antologie vyprovokovaná střelbou v bratislavské Teplárni)
Dejte pokoj!, A2, č. 21, s. 22. (dialog Felixe Holzmanna se Sókratem, Ježíšem či prof. Kolmanem)
Třídní sraz po třiceti letech, A2, č. 14–15, s. IV. (povídka z budoucnosti)
Krátké básně, v japonském překladu Junko Shimady, vypadávající přes léto v podobě kapslí z robota u křižovatky v Šibuji. Více o kolektivním projektu Českého centra Tokyo zde.
Un automobil din Grecia Antică, revistă Familia, č. 2–3, s. 162–169. (povídka přeložená do rumunštiny Mirceou Danem Dutou)
V nebesích s prostřeleným srdcem, pořad Střepy, Český Rozhlas Plus, 8. 4. (fejeton k válce na Ukrajině) Vyšlo i knižně pod názvem Střepy v nakladatelství Radioservis, 2022, s. 125–128.
Andělé z černého mostu, Moderní divadlo, 4/2022, s. 22–23. (delší úsek z rukopisu)
Černý most, Dok.revue, 16. 2., online. (tři básně z rukopisu)
2021
BABAN REJDIŠ: LEGENDA O BOCIANOVI, nakladatelství Viriditas. (epická skladba)
Křížová cesta, in Anna Luňáková (ed.): Pandezie, Spolek pro vydávání revue Prostor, Praha, s. 125. (antologie pandemických básní)
Dogma a vzdor in Antologie Poločas rozpadu, Unijazz & Žižkovská noc, Praha, s. 49–55. (variace na mladého Werthera)
Baban Rejdiš: Legenda o Bocianovi, A2, 21/2021, s. 22–23. (ukázka z rukopisu)
Automobil ze starého Řecka, H7O, 15. 10., online. (variace na Platónova Faidra)
K čemu… in Otto M. Urban (ed.): Vanitas, DOX, Praha, 2021, s. 181. (tři variace na Žáčka)
Předtucha, Štědrá noc, Tvar, 15/2021, s. 17. (dvě básně)
S Goethem do lázeňských lesů, Tvar, 15/2021, s. 12. (reportáž z performativní procházky)
Amo a mi abuela más que a las mujeres jóvenes, Revista Kametsa, 7. 5., online. (úryvky z debutu ve španělském překladu Emilia Paze)
Expediție la focurile de artificii, Revista Familia, 1/2021, s. 116–119. (ukázka z Výpravy na ohňostroj v rumunském překladu Mircey Dana Duty)
Puente Negro I, II in Emilio Paz, Mircea Dan Duta (eds.): Spe Salvi, Liberoamérica, 16. 1. (ve španělském překladu Emilia Paze zastoupen v antologii mladé světové poezie, určené pro země Latinské Ameriky)
2020
Černý most, revue Prostor, č. 114, s. 102–105. (úryvky z rukopisu)
Útěcha pro začínající filmaře, h7o.cz, 9. 12. (fejeton k natáčení autorských čtení)
Bez babičky a bez dětství, Partonyma, č. 33–34, s. 29–32. (komentář a výběr z debutu na téma „od mléka k vínu“)
Aligátor, Tvar, č. 9, s. 7–8. (variace na scénu z Tylova Rozervance)
Felliniho duchové, a nezůstane nic, Tvar, č. 1, s. 15. (dramatická koláž k Fellinimu)
2019
VÝPRAVA NA OHŇOSTROJ, nakladatelství Petr Štengl. (román-reportáž s básnickými prvky na téma Evropské unie a mladých lidí)
Výprava na ohňostroj (ukázka z knihy), Literární noviny, 24. 12. (na webu).
Zpráva o stavu české svobody 1989–2019, Pestext Festival fanzin, s. 51–54. (politická koláž na zadané téma, česky i v anglickém a maďarském překladu)
Vyřazené babičky, Tvar, č. 3, s. 6–7. (výběr z úryvků, které se nevešly do debutu)
K čemu jste na světě (výběr) in Aljaž Koprivnikar (ed.): Antologie mladé české poezie, Athény: Vakxikon, s. 38–47. (česky a v řeckém překladu Sterjy Kavvalu)
2018
K ČEMU JSTE NA SVĚTĚ, nakladatelství Petr Štengl. (sbírka variací na Jiřího Žáčka)
Tělo, hřích in J. H. Krchovský, Ondřej Hanus (eds.): Nejlepší české básně 2018, nakladatelství Host, s. 37.
Zeď, Moderní divadlo, listopad–prosinec 2018, č. 2. (výpisky z berlínského průvodce)
Z rukopisu vyšehradského in Dana Flídrová (ed.): Od kamene ke zlatu, od divadle ke státu, Praha: Národní divadlo, s. 108. (krátký příspěvek o Libuši a Bedřichu Smetanovi)
Prezidentské anekdoty, revue Prostor, č. 109, s. 278–281. (k tématu Československa)
Transport do Terezína, Divadelní noviny, 16/2018. (povídka ze současnosti)
Spor o číslo, Rodokmen, Artikl, 7/2018. (ukázka z debutu)
Recyklace poezie, Lidové noviny, 20. 6., s. 20. (ukázka z cyklu, výběr také zde)
Miluji svou babičku víc než mladé dívky, Kapitál, 6/2018, s. 27. (ukázka z knížky)
Big beat is dad, Ravt (webový magazín Tvaru), 8/2018. (povídka o hudbě)
K čemu jste na světě, aneb Variace na Jiřího Žáčka, A2, 5/2018, s. 22–23. (ukázka z připravované sbírky)
Moji prezidenti, Kulturní noviny, 2/2018, 8. 1.. (anekdoty o trojici Havel-Klaus-Zeman)
2017
MILUJI SVOU BABIČKU VÍC NEŽ MLADÉ DÍVKY, nakladatelství Dauphin. (knižní debut)
Miluji svou babičku víc než mladé dívky, revue Souvislosti 3/2017, s. 146–154. (ukázka z rukopisu, vybraná Jonášem Hájkem)
Cesta na Černý most, měsíčník Escape, ročník 5, číslo 7, s. 8–9. (epizodka z pracovního procesu)
Máma na kandidátce, Otevřená kniha, Praha: D21, 2017, s. 45–47. (oprášená povídka pro soutěž divadla D21, kde vyhrála semifinále)
K čemu jsou holky na světě?, Kulturní noviny, 9/2017, 27. 2.. (variace na Jiřího Žáčka)
Ježíšek a Magdalenka neexistují, Kulturní noviny, 1/2017, 2. 1. (komunistická vánoční povídka)
2015
Vánoční příběh po česku, Deník Referendum, 24. 12.. (satira glosující národní postoje k migrační krizi)
101100111 in Robert Hýsek (ed.): Deset deka slamu, Olomouc: Univerzita Palackého, 2015, str. 70–71. (jedná se o přepis slamové básně z roku 2009 + stručné ohlédnutí za rozchodem se slam poetry) Celá antologie ke stažení zde.
Než kohout zakokrhá, Tvar, 7/2015, ročník 26, str. 10–11. (velikonoční apokryf o vztahu Ježíše a Petra napříč dějinami křesťanství)
pmmpa, Dobrá adresa, 2/2015, ročník 16, str. 74–100. (zkrácená verze knižně raději nevydaného experimentálního debutu) K nahlédnutí zde.
2014
Můj přítel Paul, Noviny knihovny K. H. Máchy, Litoměřice, 3/2014, s. 14. (povídka o vztahu Goebbelse a Hitlera; oceněna, ale i odmítána v soutěži Máchovou stopou)
2012
Zero Day Exploit (Z. D. E.), Katolická dekadence. (básnická kontemplace na duchovním dně)
2010
Chamber Howl, Britské listy, 13. 8.. (parafráze na Ginsbergovo Kvílení, reflektující zážitky z hospice)
2008
Básně, Katolická dekadence. (výběr sestavený Františkou Jirousovou)
…
Souběžně jsem sdílel autorské texty vágně na Signálech (2012–2011), anebo autisticky na serveru Liter (2009–2006). Ještě raději jsem je zapracovával do nejrůznějších performancí, koncertů, výstav…
Výběr je skutečně jen zlomkem z doslova tisíců popsaných stran a podnět k otištění toho mála přicházel častěji zvenčí než zevnitř. Kontinuálně sice zápolím s literaturou zhruba od 6 let před naším letopočtem, navíc počínaje 3. květnem 2010 „kamenuji“ svůj život psaním osobního deníku. Většinou jde ale o zkušební produkty mé vnitřní laboratoře, jejichž esoterika není často srozumitelná ani mně samému.